آنالیز و تحلیل وب سایت ها

آنالیز و تحلیل وب سایت ها و آشنایی با ابزارهای سئو و بهینه سازی برای وب سایت ها برای مدیریت بهتر در گوگل ادوردز

آنالیز و تحلیل وب سایت ها

آنالیز و تحلیل وب سایت ها و آشنایی با ابزارهای سئو و بهینه سازی برای وب سایت ها برای مدیریت بهتر در گوگل ادوردز

در این وبلاگ به بررسی و توضیح یکسری مفاهیم مربوط به آنالیز داده ها می پردازیم که به وسیله شناخت آن ها می توانید رتبه سایت خودتان را ارتقا دهید و سایتتان را در صفحه اول گوگل قرار دهید.

۲ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

غیر فعال سازی امکان زووم

آیا شما هم جزو آن دسته از طراحان وب سایت هستید که در طراحی های ریسپانسیو خود از “User-scalable=no”>” استفاده می نمایند، بدون آنکه به دلیل آن فکر کنند؟ اگر این چنین است باید به شما بگویم که در حال انجام یک اشتباه بزرگ هستید. شما با عدم ایجاد امکان زووم کردن در صفحه وب سایت خود برای کاربران به آنها این حس را القا می کنید که کنترل امور را تماما از دست آنها خارج نموده اید و برای خواسته های آنها ارزشی قائل نمی باشید.

درک نادرست رفتار کاربران

صاحبان وب سایت ها، معمولا آنقدر گرفتار کارهای مربوط به ایجاد یک وب سایت ریسپانسیو می شوند که فراموش می کنند رفتار مشتریان خود را در برابر این طراحی ریسپانسیو آنالیز کنند. پس از انجام هر طراحی ریسپانسیوی باید برای بررسی عملکرد آن آنالیزهایی بر روی افرادی که با آن سروکار دارند انجام شود. برای مثال صاحبان وب سایت ها باید پس از ایجاد طراحی ریسپانسیو برای وب سایت خود، CR وب سایت خود برای کاربران تلفن های همراه را به صورت مجزا از کاربران کامپیوترهای خانگی مورد بررسی قرار دهند. در واقع باید بسیاری دیگر از پارامترها که نشان دهنده میزان تعامل کاربران تلفن ها همراه با وب سایت ریسپانسیو است، به صورت مجزا بررسی گردد تا اطمینان حاصل شود که کاربران و خریداران از طراحی ریسپانسیو وب سایت شما رضایت کافی دارند.

استفاده از یک برنامه ثابت در طراحی های متعدد

کمپین های بسیاری وجود دارند که شروع به ایجاد برنامه های نرم افزاری All-in-one برای طراحی های ریسپانسیو نموده اند. اما مشکل استفاده از چنین برنامه هایی آن است که ممکن است یک برنامه واحد برای تمامی طراحی ها مناسب نباشد زیرا پلتفرم های تلفن های همراه به توجه و دقت بیشتری نیاز دارند. برای مثال طراحان وب سایت برای کار با ios معمولا از Cocoa و Xcode استفاده می کنند اما این بدان معنی نیست که می توان از این برنامه ها برای تمامی پلتفرم ها استفاده نمود.

عدم توجه به مساله مسیریابی کاربران در وب سایت

اگر شما در وب سایت خود منویی دارید که بیش از 3 گزینه در آن وجود دارد، بهتر است به جای آنکه تمام گزینه ها را در صفحه بچینید، منو را به صورت Drop Down (منوهای بازشوند رو به پایین) طراحی کنید که هم فضای کمتری اشغال کند و هم مطمئن شوید که کاربران تمامی گزینه های موجود را در صفحه تلفن همراه خود به خوبی می بینند. علاوه بر این شما باید به خاطر داشته باشید که در طراحی ریسپانسیو، طراحی وبسایت مبتنی بر تلفن همراه را با استفاده از یک صفحه آرایی (Layout) مبتنی بر آیکون یا Icon- Based ایجاد نمایید.

تست نکردن

تست کردن عملکرد یک وب سایت پیش از انتشار آن، کاری است که حتما و حتما باید انجام شود اما برخی از طراحان وب سایت ها و برنامه نویسانی که بر روی ریسپانسیو سازی یک وب سایت کار می کنند، پس از اتمام کار خود با وب سایت فراموش می کنند که آزمون های لازم را برای اطمینان از عملکرد صحیح وب سایت انجام دهند. حداقل تست هایی که باید پیش از انتشار سایت انجام شوند، بررسی عملکرد آن در مرورگرهای مختلف و دستگاه های تلفن همراه مختلف می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ بهمن ۹۵ ، ۱۵:۲۴
رضا محمدی
  1. ایجاد توضیحات دقیق و جزیی برای محصولات

اگر در طراحی سایت شما تصاویر فوق العاده و حتی ویدیوهای کاملا گویایی از محصولات وجود داشته باشد، نوشتن توضیحات دقیق برای یک محصول بسیار ضروری است. نوشتن توضیحات چند کلمه ای و کوتاه اصلا کار درستی نیست و توضیحات باید به قدر کافی طولانی باشند که تمام جزییات محصول اعمم از جنس، سایز، برند و ... را شامل شوند.

  1. قرار دادن کادر جستجو سایت در محلی که در معرض دید کاربران باشد

یک کادر جستجو برای یک سایت بزرگ بسیار ضروری است و وجود آن کار را برای کاربران بسیار راحت می کند، حتی اگر در وب سایت یک منوی بسیار ساده و یوزر فرندلی هم وجود داشته باشید، باز هم وجود یک کادر جستجو ضروری است. بهتر است کادر جستجو در محلی باشد که یافتن آن برای کاربران ساده باشد، در غیر این صورت وجود یا عدم وجود آن تفاوتی ایجاد نمی کند. گوشه بالای سمت راست صفحه برای قرار دادن کادر جستجو محل مناسبی است.

  1. از مگا منو ها و بردکرامب ها برای کمک به راهیابی کاربران در طراحی وب سایت حرفه ای استفاده نمایید

اگر وب سایت شما از آن دسته وب سایت هایی است که محصولات متعددی در آن موجود می باشد، بدون ایجاد یک منوی کاملا یوزر فرندلی وب سایت شما فقط و فقط موجب سر در گم شدن کاربران می گردد. بهتر است در وب سایت خود یک منوی اصلی که شامل زیر گروه های کلی محصولات می شود (مثل لوازم الکترونیکی، مبلمان و سرویس چوب، لوازم آرایشی و ...) ایجاد نمایید و سپس برای هر یک از گروه های اصلی منوی اصلی یک مگا منو ایجاد نمایید که کاربر بتواند در هر صفحه از وب سایت به راحتی محصول مورد نظر خود را از منوی اصلی انتخاب کرده و به صفحه آن محصول هدایت گردد.

  1. تصاویری از زوایای مختلف محصول در صفحه مربوط به آن محصول قرار دهید

اکثر محصولات همچون کیف، کفش و مانتو و ... زوایای مختلفی دارند که با یک دیگر متفاوت هستند. دیدن تصاویری از یک محصول در زوایای مختلف موجب می شود که کاربر نظر بهتری نسبت به آن محصول پیدا کند و بیشتر از خرید آن مطمئن شود.

  1. محصولات مشابه را در صفحه مربوط به هر محصول نمایش دهید

شما می توانید به سادگی با توجه به محصولی که یک کاربر انتخاب کرده است تا حدودی با علایق و سلایق آن کاربر آشنا شوید و محصولات مشابهی را که ممکن است آن کاربر به آنها علاقه مند باشد در صفحه خرید به کاربر نمایش دهید. این کار موجب می شود که کاربر بدون آنکه متوجه شود سایر محصولات شما را ببیند و به دیگر محصولات شما علاقه مند شده و از شما بیشتر خرید نماید.

  1. تا جایی که می توانید پروسه خرید محصولات را برای کاربران ساده تر نمایید

همه خریداران شما افراد تحصیل کرده و نسل جوان نیستند که بتوانند بسیار حرفه ای با اینترنت و کامپیوتر کار کنند، بلکه بسیاری از خریداران را آن دسته افرادی تشکیل می دهند که به دلیل کهولت سن و برخی مسائل مشابه از خرید حظوری معضور هستند. پروسه خرید اگر طولانی و پیچیده باشد، شما این دسته از کاربران را از دست خواهید داد.

  1. ایجاد امکان قرار دادن محصولات انتخاب شده توسط کاربر در یک سبد خرید

بهتر است شما در وب سایت خود برای کاربران خود امکان ایجاد یک پروفایل و داشتن یک سبد خرید را فراهم کنید. این سبد خرید باید به گونه ای باشد که مثلا اگر شخص امروز محصولی را انتخاب می کند و قصد دارد آن را ماه آینده خریداری نماید، بتواند محصول انتخاب شده را در پروفایل خود ذخیره کند تا در صورت مراجعه مجدد مجبور به انجام تمام پروسه خرید از ابتدا نباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ بهمن ۹۵ ، ۱۵:۲۳
رضا محمدی