آنالیز و تحلیل وب سایت ها

آنالیز و تحلیل وب سایت ها و آشنایی با ابزارهای سئو و بهینه سازی برای وب سایت ها برای مدیریت بهتر در گوگل ادوردز

آنالیز و تحلیل وب سایت ها

آنالیز و تحلیل وب سایت ها و آشنایی با ابزارهای سئو و بهینه سازی برای وب سایت ها برای مدیریت بهتر در گوگل ادوردز

در این وبلاگ به بررسی و توضیح یکسری مفاهیم مربوط به آنالیز داده ها می پردازیم که به وسیله شناخت آن ها می توانید رتبه سایت خودتان را ارتقا دهید و سایتتان را در صفحه اول گوگل قرار دهید.

آیا به سئو نیاز دارید

دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۵۵ ق.ظ

سئو یک کلمه برگرفته از "بهینه سازی برای موتور جستجو است" یا "بهینه کردن برای موتور جستجو". استخدام یک سئو کار بسیار مهم است که باعث می شود در وقت شما صرفه جویی شود، و باعث بازدهی بالاتر سایت شما می شود،اما در عین حال با اینکارشما می توانید به سایت خودتان صدمه بزنید یا از اعتبار آن کم کنید. خیلی از آژانس های بهینه سازی سایت و سئو کاران کارهای زیر را انجام می دهند:

  • ساختار و محتوای سایت شما را بررسی می کنند
  • موارد فنی طراحی سایت: برای مثال، هاست، تغییر مسیرها، صفحات دارای خطا، استفاده از javascript
  • گسترش محتوا
  • مدیریت کمپین های تجارت آنلاین
  • تحقیقات روی کلید واژه
  • دانش سئو
  • مسلط به بازاریابی خاص و جغرافیایی

به یاد داشته باشید که صفحات نتایج جستجوی گوگل  شامل نتایج سازماندهی شده و در بعضی موارد نیز تبلیغات با هزینه است(دارای مشخصه "Ads" یا "Sponsored") هستند. تبلیغات در گوگل هیچ تاثیری بر روی نتایج جستجوهای گوگل ندارد. گوگل هیچ زمانی به ازای دریافت پول رتبه بندی سایت ها را تغییر نمی دهد. و نمایش بر روی صفحه گوگل هیچ هزینه ای ندارد. منابع رایگان برای مثال Search Console  وبلاگ مدیران سایت ها Webmaster Central blog و فروم ها می توانند کمک زیادی به بهینه سازی سایت شما بکنند.

قبل از اینکه شروع به جستجو درباره سئو بکنید، بهتر است تا دانش سئو خودتان را درباره اینکه موتورهای جستجو چگونه کار می کنند بالا ببرید، می توانید از اینجا شروع کنید

اگر به استخدام یک سئو کار فکر می کنید، بهترین زمان وقتی است که می خواهید سایتتان را طراحی مجدد بکنید، یا به فکر طراحی یک سایت جدید هستید.در اینصورت، شما و سئو کار شما می توانید مطمئن شوید سایت شما از پایه کاربر-پسند طراحی شده است. به هرحال، یک سئو کار می تواند روی یک سایت از قبل طراحی شده نیز کار کند

بعضی از سوالاتی که می توان از یک سئو کار پرسید:

  • می توانید نمونه کاری که قبلا روی آن کار کردید را نشان دهید
  • آیا دنبال کننده راهنمای گوگل برای مدیران سایت ها هستید
  • آیا پیشنهاد خاصی در زمینه بازاریابی آنلاین یا پیاده سازی یک تجارت سازماندهی شده دارید؟
  • چه مدل نتیجه ای را انتظار دارید مشاده کنید، و مدت زمان آن چقدر است؟ چگونه موفقیت خودتان را اندازه گیری می کنید؟
  • تجربه شما در زمینه کاری من چگونه است؟
  • تجربه کاری شما در شهر/کشور من چگونه است؟
  • تجربه شخصی شما از طراحی های بین المللی چگونه است؟
  • چقدر در تجارت بوده اید؟
  • چگونه می توانیم با شام ارتباط داشته باشیم؟ آیا تمام تغییرات روی سایت را با من به اشتراک می گذاری؟ درمورد پیشنهادهاتون و اینکه چرا آن ها را پیشنهاد می کنید؟

زمانی که سئو می تواند باعث خدمات ارزشمند به مشتریان شود، بعضی سئوهای ناجور می تواند تاثیر بد روی بازار شما بگذارد و آن ها به دنبال تلاش برای دستکاری کردن نتایج به صورت ناعادلانه در گوگل هستند. به یاد داشته باشید. نقض راهنمایی های گوگل می تواند باعث تعدیل سایت شما در گوگل شود. و یا حتی حذف سایت از فهرست بندی گوگل شود. در اینجا چند مورد باید رسیدگی شود:

یکی از راه های متداول کلاهبرداری، ایجاد دامنه های "سایه وار" است که با تغییر مسیر فریبنده کاربران را به سایت دیگری می فرستند.

یکی دیگر از راه های غیر قانونی، ایجاد منطقه "راهرو"  است که با بارگزاری کلمات کلیدی در جایی از سایت مشتریان است. سئو کار این قول را می دهد که صفحه را با کلمات کلیدی بیشتر و مورد دلخواه تر ایجاد می کند. این در اصل اشتباه است زیرا یک صفحه به تنهایی به ندرت باکلمات کلیدی زیادی مطابقت دارد. به هر حال، این راهرو ها شامل لینک های مخفی و محتوای غیر قانونی هستند.

هیچ کسی نمی تواند رتبه اول در گوگل را ضمانت کند

مواظب سئو کارانی که رتبه بندی سایت شما را گارانتی می کنند باشید. "یا خودشان را با رابطه خاصی با گوگل معرفی می کنند" یا "نماینده گوگل می نامند".

هیچ حق تقدمی برای هیچ کس در گوگل وجود ندارد. در واقع، تنها راه برای ثبت سایت در گوگل از قسمت اضافه کردن به گوگل و یا اضافه کردن نقشه سایت به گوگل است. که خودتان بدون هیچ هزینه ای می توانید این کار را انجام دهید.

مواظب باشید اگر یک شرکتی به طور مرموز یا به طور غیر روشن درباره کار خود توضیح نمی دهد

اگر چیزی غیر شفاف است، از آن ها توضیح بخواهید. اگر سئو کار شما محتوای نا مناسب و غیر قانونی تولید کند. و یا روش های غیر قانونی را به کار ببرد، امکان دارد سایت شما به طور کلی از فهرست بندی گوگل حذف شود. اگر کسی را استخدام می کنید بهترین راه دسترسی از طریق FTP است، به این صورت تمام تغییرات را برای شما بازگو خواهد کرد.

شما نباید به یک سئو کار لینک شوید

اجتناب کنید از سئو کاری که حرف از "لینک های رایگان برای همه" می زند، یا ثبت سایت شما برای هزاران موتور جستجو. این ها به طور کلی بدرد نخور هستند. و تاثیر بدی در رتبه شما می گذارند.

در اینجا به برخی از کلاهبرداری های سئو می پردازیم، به هر حال شما آزادید تا دراین زمینه تحقیق کنید:

  • دامنه های سایه وار
  • گذاشتن لینک در سایت های مشتری ها از طریق شیوه راهرو
  • گارانتی کردن در رتبه سایت، با کلمات کلیدی طولانی
  • گرفتن ترافیک تقلبی از موتور جستجوها، بدافزارها و...

منبع : مدیریت سایت ها در گوگل


لینک های مرتبط:

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۳۰
رضا محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی